القائمة الرئيسية

الصفحات


In de afgelopen eeuwen sinds Jezus leefde, heeft het traditionele christendom helaas veel van de leerstellingen van de Bijbel verdoezeld. In sommige gevallen werden sommige feiten opzettelijk verborgen - bijvoorbeeld in leerstellingen van rechtvaardiging en de sabbat - terwijl anderen uit het geheugen mochten vervagen of verduisterd werden door zich op andere overtuigingen te concentreren. De vroege rooms-katholieke kerk draagt ​​een groot deel van de schuld voor deze belangrijke veranderingen, omdat ze via haar concilies heeft verordend dat het Romeinse christendom paden zou volgen die in tegenspraak zijn met Gods woord.

Het evangelie dat Jezus tijdens zijn bediening onderwees, is zo'n gebied dat opzettelijk werd afgeleid van de bijbelse realiteit. Vraag een willekeurige christen naar mijn naam over het evangelie van Jezus, en het antwoord zal hoogstwaarschijnlijk zijn: "Hij predikte het evangelie van genade" of misschien het "evangelie van redding". Beide zijn een juist antwoord, maar geen volledig nauwkeurig antwoord. Elke week zitten veel protestanten op hun stoelen en horen een evangelie over Jezus zelf. Dit is ook niet verkeerd - Jezus is zeker het centrum van het evangelie - maar het is niet precies wat de Bijbel zegt.

Markus 1: 14-15 geeft een inspirerend antwoord op onze vraag: “Nu Johannes [de Doper] in de gevangenis is gezet, komt Jezus naar Galilea, predikt het evangelie van Gods koninkrijk en zegt:“ De tijd is voorbij en het koninkrijk van God is nabij. Bekeert u en geloof in het evangelie '' (Focus op ons koninkrijk; zie ook Mattheüs 4:23; 9:35; 24:14). Zijn boodschap was dus groter dan genade en redding - hoe geweldig die ook is - of zelfs groter dan hijzelf, in dit opzicht. Zijn boodschap ging over de Koning van God de Vader en zijn heerschappij en gezag, en ook over de Zoon die koning van dat koninkrijk zou worden (zie Johannes 18:37; Openbaring 19: 11-16).

De uitdrukkingen "het koninkrijk van God" en "het koninkrijk van de hemel" komen meer dan honderd keer voor in het Nieuwe Testament, de meeste ervan in de vier evangeliën. Het "koninkrijk van genade" is nooit verschenen, noch - tot verbazing van velen - het "evangelie van genade". Het "evangelie van vrede" wordt tweemaal gevonden, in Romeinen 10:15 en Efeziërs 6:15, beide waarschijnlijk in navolging van Jesaja 52: 7 en Nahum 1:15. In Efeziërs 1:13 noemt Paulus het "het evangelie van uw redding". De Bijbel wordt echter vaak het "evangelie van Christus", "het evangelie van God" of iets dergelijks genoemd. Dus uit de bijbelse formule kunnen we concluderen dat het door God geïnspireerde evangelie om het koninkrijk van God draait.

Het "evangelie van het koninkrijk van God" omvat genade, geloof, verlossing, rechtvaardiging, heiliging, redding, verheerlijking en alle andere christelijke leerstellingen, omdat al deze leerstellingen de belangrijkste principes van Gods manier van leven en het proces om die te bereiken bevatten. Zijn plan voor de mensheid. Het koninkrijk van God is het doel van Gods grote doel, en als we een rol bij Hem willen spelen, dan moet dat ook ons ​​doel zijn. Jezus 'prediking van het evangelie van het koninkrijk van God voorziet ons van onze doelen, evenals alle onderdelen die we moeten bereiken.

Zoals velen weten, is het woord "gospel" afgeleid van een oud Engels woord, gödspel, wat letterlijk "goed nieuws" of "goed nieuws" betekent. Dus toen Christus predikte, kondigde hij het goede nieuws van Gods nabije koninkrijk aan. Maar sommigen zullen zich afvragen: is dit niet het rijk van God? Is hij niet de schepper ervan? Is hij niet de eigenaar van soevereiniteit over het hele universum? Waarom kondigde Jezus dan aan dat de autoriteit van God onderweg is?

Het antwoord is simpel: dit is niet het rijk van God! Ja, hij heeft het gemaakt. Ja, hij regeert alles. Sinds de tijd dat Adam en Eva zondigden in de hof van Eden, zijn God en de mens echter van elkaar gescheiden. Heilige God kan zonde niet tolereren: "Maar uw zonden scheidden u van uw God en uw zonden verdoezelden zijn aangezicht voor u", verklaart Jesaja 59: 2. Op zijn beurt zorgde de menselijke zonde ervoor dat God duizenden jaren ver weg bleef, en de ontkenning van God uit zijn leven heeft altijd geleid tot zijn ellendige toestand: oorlog, armoede, ziekte, bedrog, wantrouwen en dood.

Door als het ware gebruik te maken van een leegte, heeft Satan Satan zelf geïnstalleerd als "de god van deze tijd" en de geest van mannen en vrouwen verblind voor waarheden die hen zouden bevrijden (2 Korintiërs 4: 4). Hij was in staat de hele wereld te misleiden (Openbaring 9:12), niet alleen over zichzelf, maar ook over God en zijn weg van verlossing. Om deze reden moest Jezus onder de eerste dingen die hij moest doen, de verzoekingen van Satan doorstaan ​​en overwinnen zonder te zondigen (Matteüs 4: 1-11; Lucas 4: 1-13). Hij moest bewijzen dat hij superieur was aan Satans machinaties en dat hij zijn troon over de hele aarde en de hele mensheid verdiende.

In het bijzonder laat Lukas het verband zien tussen Jezus 'overwinning op Satan en zijn prediking van het evangelie van Gods koninkrijk. Slechts drie verzen na het einde van het verhaal van de verzoeking, vertelt Lukas het incident van Jezus 'verklaring van zijn christendom in de synagoge van Nazareth (Lukas 4: 16-21). Hij citeert Jesaja 49: 8-9, die zijn missie introduceert:

    De geest van Lord rust op mij, want hij heeft mij gezalfd om tot de armen te prediken. Hij stuurde me om mensen met een gebroken hart te genezen en de gevangenen vrijheid te verkondigen, blinden het zicht te herstellen en de onderdrukten vrij te laten. Het geaccepteerde jaar aangeven voor L ORD. (Lukas 4: 18-19)

Zijn missie, zegt hij, is om het goede nieuws te prediken aan de geestelijk armen in deze wereld, die gevangen zijn gezet en misleid zijn door Satan, en om het proces te beginnen om hen te bevrijden van het onrecht van de zonde. Hij zou bevrijd hebben verklaard van de schuld van de zonde, net zoals het jubeljaar de Israëlieten bevrijdde van hun financiële schulden (Leviticus 25: 8-12). Het jubeljaar is een type van Christus 'heerschappij dat zich over duizend jaar uitstrekt, vaak het millennium genoemd, dat zal beginnen met zijn wederkomst en de binding van Satan (zie Openbaring 20: 1-6).

Het evangelie van Gods koninkrijk brengt deze huidige en toekomstige elementen van Gods voornemen in evenwicht. Door hem te roepen, kiest God enkele van de uitverkoren dienaren uit om de eerstelingen van zijn koninkrijk te zijn (Johannes 6:44; Matteüs 22:14; Jakobus 1:18; Openbaring 14: 4). Deze uitverkorenen, die in het evangelie geloven, ondergaan het proces van verlossing: ze horen het woord van God, geloven, bekeren zich van hun zonden, worden gedoopt en ontvangen de gave van Gods Heilige Geest. God vergeeft en rechtvaardigt hen met Zijn genade, en heiligt hen vervolgens door de incorporatie van Christus 'heiligheid en door het levenslange proces van het overwinnen van hun zonden, groei in gerechtigheid en de vrucht van godsvrucht. Bij de terugkeer van Christus, zal zijn

كنيسة اللمسه الشافيه

تعليقات