القائمة الرئيسية

الصفحات

Ging de dief met Jezus Christus naar de hemel aan het kruis

 Jezus zei dat hij drie dagen en drie nachten na zijn kruisiging in het graf zou zijn. Als dit zo was, en dat was het zeker, was de dief dan op die bepaalde dag bij Christus in het paradijs geweest?

Let goed op Lukas 23:43. Christus zei dat de gekruisigde bij hem zou zijn in het paradijs. Als we kunnen bewijzen waar Jezus heen ging toen hij stierf, kunnen we vaststellen of de misdadiger die dag daadwerkelijk naar het paradijs is gegaan.

In 1 Korintiërs 15: 3-4 zegt Paulus tegen christenen: "Omdat ik u eerst heb overgeleverd wat ik ook ontvangen heb, hoe Christus stierf voor onze zonden volgens de Schriften, en dat hij werd begraven, en dat Hij op de derde dag weer opstond volgens de Schriften." Jezus werd begraven - Zeg niet dat het lichaam werd begraven en dat de ziel naar het paradijs is gegaan. Er staat dat hij - Jezus zelf - volledig werd begraven. Hij stierf drie dagen. Hij stierf voor onze zonden. Toen kwam hij tot leven en stond op!

Johannes geeft ons nog een bewijsstuk voor de verblijfplaats van Jezus. "Nu was er op de plaats waar hij werd gekruisigd een tuin en in de tuin een nieuw graf waarin nog geen mens was geplaatst. Daar" - in het graf, het graf - "legden ze Jezus" (Johannes 19: 41-42). Het was Jezus die in het graf werd gelegd, niet alleen het lichaam van Jezus. Jezus stierf!

Lees Handelingen 2:31 (KJV) om dit duidelijker te maken. Als Petrus over Christus spreekt, citeert hij de profeet David als volgt: "[David] zag dit voordat hij sprak over de opstanding van Christus, dat zijn ziel niet in de hel werd achtergelaten, noch zag zijn lichaam corruptie." Dit vers bewijst dat Christus niet in de hemel was, maar in de hel. Het woord "hel" zou "graf" moeten zijn. Het inspirerende Griekse woord dat Petrus gebruikte, is gids, wat 'graf' betekent. Het betekent niet een vurige, brandende hel waarvoor de Bijbel een ander woord gebruikt.

Hel of graf is niet de hemel. Omdat Jezus op die dag - de dag van de kruisiging - het paradijs niet binnenging, ging de misdadiger het ook niet binnen. Christus was in alles "superieur" (Kolossenzen 1:18). Daarom kon het subject dat zich bekeerde niet voorafgegaan zijn aan Christus naar het Paradijs. Telkens wanneer de boeteling de hemel binnengaat, zal Christus daar ook zijn! Hij zei: "Bij mij zul je in de hemel zijn."

Omdat we weten waar Jezus was toen hij stierf, moeten we nu het paradijs vinden. In 2 Korintiërs 12: 1-5 spreekt Paulus over iemand die hij kende en die prachtige visioenen en openbaringen van de Heer had. In een visioen: "Hij werd opgenomen in de derde hemel" - de troon van God! "Hij werd ontvoerd in de hemel, en hij hoorde onuitsprekelijke woorden dat het niet toegestaan ​​is dat een man ze uitspreekt." De hemel ligt dan in de aanwezigheid van de troon van God.

De Bijbel beschrijft het paradijs in verschillende passages. Openbaring 2: 7 zegt: "Aan hem die overwint, zal ik hem te eten geven van de boom des levens die in het paradijs van God is" (The Unified American Version). Merk op dat de boom des levens in het paradijs van God is.

Openbaring 22: 1-2 verwijst naar "de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende uit de hemel van God" (Openbaring 21: 2, goedgekeurde Amerikaanse uitgave). In deze stad vinden we "een rivier van het water des levens, helder en kristalhelder, ontspringend van de troon van God en het Lam in het midden van de straat. Aan deze kant van de rivier en daar was de Boom des Levens ..." (ASV). Het nieuwe Jeruzalem bevat de boom des levens. Dus in het nieuwe Jeruzalem, het paradijs van God.

Jezus zei dat de boeteling bij hem zou zijn in dit paradijs, maar het nieuwe Jeruzalem was nog niet voorbij. Jezus bereidt er nog steeds een plaats voor ons in (Johannes 14: 2), omdat hij pas na het millennium volledig klaar zal zijn (Openbaring 20: 1-5). Je zult pas dan naar de aarde komen - en de berouwvolle doener zal de hemel pas dan binnengaan!

Wat bedoelde Jezus dan toen hij zei: "Vandaag zul je met mij in het paradijs zijn"? De meesten van hen gingen ervan uit dat Jezus de dief beloofde dat hij diezelfde dag bij hem in de hemel zou zijn. Niets is verder van de waarheid verwijderd!

Bedenk dat de dief eerder had gevraagd: "Heer, gedenk mij wanneer u uw koninkrijk binnengaat" (Lucas 23:42). De duidelijke waarheid is dat Jezus zijn koninkrijk nog niet is binnengegaan (Lucas 11: 2; 19:11; 1 Korintiërs 11:26; 1 Thessalonicenzen 4: 13-17; 1 Korintiërs 15:23, 49-52)!

Bovendien helpt de juiste interpunctie Lukas 23:43 te verklaren. De meeste vertalingen zijn onjuist genummerd om aan te tonen dat Jezus op die dag in het paradijs zou zijn. Maar zoals we hierboven hebben gezien, bewijst de Bijbel dat Jezus op die dag niet in het paradijs was. De komma voor "vandaag" is onjuist. Het moet worden gevolgd door de komma: "Voorwaar, ik zeg u vandaag, wilt u bij mij zijn in de hemel." Met het woord 'vandaag' benadrukte Jezus de tijd van zijn belofte - niet de tijd dat hij in het paradijs zou zijn.

Bedenk dat interpunctie niet werd gebruikt in het inspirerende Grieks dat Lucas schreef. Het werd eeuwen later door mannen aan het Grieks en Engels toegevoegd. Precies hier, woord voor woord, de opstelling in de originele Griekse taal, die kan worden geverifieerd in elk heilig boek tussen de regels door: "Echt, ik zeg u vandaag met mij, u zult in het paradijs zijn." Tegenwoordig volgt 'zeggen' natuurlijk het woord dat het wijzigt.

De berouwvolle zondaar, gekruisigd met Jezus, stierf en werd begraven. Alleen Jezus is de eerstgeborene van de doden (Romeinen 8:29; Handelingen 26:23; 1 Korintiërs 15:23). Niettemin zal de tijd komen dat deze man zal worden opgewekt en uiteindelijk het paradijs van God zal binnengaan, beloofd om naar deze aarde te komen.

 هل ذهب اللص على الصليب إلى الجنة مع يسوع المسيح (لوقا 23:43)  h

تعليقات